Dokładna wycena szkody w ASO to nadrzędny aspekt bezgotówkowej likwidacji. Pomaga ona zaoszczędzić serwisowi czas, który zwykle przeznacza się na ewentualne negocjacje związane z egzekwowaniem odpowiedniej kwoty ubezpieczenia.
Koszty naprawy potrafią negatywnie wpłynąć i niepotrzebnie obciążyć budżet klienta, dlatego też odpowiednia wycena szkody w ASO jest tak ważna. Zaniżona wycena szkody z OC lub AC jest zabiegiem nadmiernie stosowanym przez ubezpieczycieli, z którym warsztaty często nie mogą sobie poradzić.
W CNP dzięki dwudziestoletniemu doświadczeniu i własnemu know–how pomagamy naszym kontrahentom uniknąć problemu, jakim jest zaniżona wycena szkody z AC lub OC. W ramach szkoleń doradców stawiamy na wysoką dokładność – dlatego właśnie wycena szkody w ASO z naszą pomocą jest wykonana profesjonalnie.
Czym jest zaniżona wycena szkody
Zaniżona wycena szkody z OC lub AC to nic innego jak niedoszacowanie potencjalnych kosztów naprawy przez ubezpieczyciela mająca na celu przyznanie zaniżonego odszkodowania.
Odpowiednia wycena szkody w ASO ma kluczowe znaczenie, to dzięki niej właściciel pojazdu będzie mógł otrzymać wystarczającą ilość środków na pokrycie kosztów związanych z naprawą.
Zarówno zaniżona wycena szkody z AC, jak i OC to dość powszechny problem, któremu nasza firma CNP skutecznie zapobiega. Egzekwujemy maksymalną wysokość należności od towarzystw ubezpieczeniowych, nie tylko polubownie, ale również na drodze sądowej.
Wycena szkody w ASO
Autoryzowane Stacje Obsługi odgrywają kluczową rolę w procesie wyceny szkody. Doradca ASO dokonuje rzetelnej oceny, co przekłada się na efektywność likwidacji szkody komunikacyjnej.
Wycena szkody w ASO polega na:
- ocenie rozmiaru szkody komunikacyjnej,
- uzgodnieniu kosztu naprawy,
- sporządzeniu odpowiedniej dokumentacji i przesłaniu jej do ubezpieczyciela.
W CNP pomagamy zarówno w początkowych etapach – szkoląc doradców ASO z zakresu likwidacji szkód, jak i w tych późniejszych, kontaktując się z ubezpieczycielem w celu wyegzekwowania należności.
Zaniżona wycena występuje zarówno w przypadku ubezpieczenia OC, jak i AC. Kluczowa różnica między nimi polega na tym, że to pierwsze jest wypłacane na pokrycie szkody spowodowanej przez winnego kolizji, natomiast AC przydaje się, w sytuacji kiedy sprawca jest nieznany lub ubezpieczony przyczynił się do zdarzenia.
Zaniżona wycena szkody z OC
Efektem niedoszacowania szkody może być brak wypłaty pełnej wartości poniesionych kosztów naprawy. Współpraca z CNP oznacza wyegzekwowanie należności zarówno od zakładu ubezpieczeń, jak i klienta, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Zaniżona wycena szkody z OC może doprowadzić do poważnych konsekwencji dla właściciela uszkodzonego pojazdu.
Dzięki przeszkolonym przez CNP doradcom ASO z zakresu odpowiedniej wyceny szkody, właściciel pojazdu zlecający naprawę we współpracującym z nami warsztacie nie będzie postawiony w sytuacji konieczności dopłaty do naprawy.
Ubezpieczyciele często dążą do zaniżenia kosztów naprawy korzystając z tańszych zamienników, co znacząco wpływa na jakość wykonanej naprawy. Wysokość wypłaconego odszkodowania zależy od kompetencji osoby likwidującej szkodę po stronie ASO.
W przypadku obniżenia przez ubezpieczyciela kwoty wynikającej z faktury za naprawę, CNP w imieniu ASO wyegzekwuje tę różnicę dochodząc należności także na drodze sądowej, jeżeli wystąpi taka konieczność.
W CNP zapewniamy najlepszą obsługę prawną. Dzięki nam każda wycena szkody w ASO jest sporządzana przez doradców z dbałością o każdy szczegół.
Zaniżona wycena szkody z AC
Problem z otrzymaniem pełnego odszkodowania na pokrycie kosztów naprawy pojazdu to efekt, do jakiego może doprowadzić zaniżona wycena szkody z AC.
W CNP podpowiadamy doradcom ASO jak sobie radzić w takich sytuacjach, to dzięki naszym szkoleniom wycena szkody w ASO jest synonimem dokładności. Wybierając ofertę CNP, autoryzowane stacje obsługi mają możliwość wyegzekwowania optymalnych należności od towarzystw ubezpieczeniowych – również na drodze sądowej.
Skutki zaniżonej wyceny szkody
Wpływ na jakość naprawy
Niewystarczające środki pozyskane w ramach ubezpieczenia przyczyniają się do spadku jakości wykonanej naprawy. W konsekwencji może to doprowadzić do obniżenia parametrów technicznych samego pojazdu, jak i zagrożenia dla bezpieczeństwa kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.
Ograniczony budżet naprawy, zwiększa ryzyko ponownego wystąpienia usterki, a bezpieczeństwo kierującego pojazdem maleje.
Opóźnienie naprawy
Zaniżona wycena szkody wiąże się również z koniecznością dodatkowych i czasochłonnych negocjacji z firmą ubezpieczeniową mających na celu uzyskanie maksymalnych środków potrzebnych do przywrócenia stanu pojazdu sprzed wypadku.
W efekcie rozpoczęcie naprawy pojazdu jest opóźnione, a cały proces ulega wydłużeniu. W CNP negocjujemy i optymalizujemy wypłaty należności od zakładów ubezpieczeń na pokrycie całkowitych kosztów likwidacji szkód w imieniu ASO.
Jak wyegzekwować pełne świadczenie?
Odpowiednia wycena szkody w ASO to klucz do uzyskania koniecznych środków na pokrycie wszystkich kosztów związanych z likwidacją szkód.
W CNP obsługujemy około 1000 zleceń miesięcznie z ponad 95% skutecznością. Nasz doświadczony zespół zadba o wyegzekwowanie i zmaksymalizowanie należności od zakładów ubezpieczeniowych.
Proces wygląda następująco:
- krok pierwszy: poszkodowany zleca naprawę bezgotówkową w warsztacie ASO konkretnej marki pojazdu,
- krok drugi: warsztat tworzy rekord w systemie CNP i generuje dokumenty, które poszkodowany musi podpisać,
- krok trzeci: dokumentacja jest przesyłana do ubezpieczyciela a opiekun CNP kontaktuje się z zakładem ubezpieczeń w celu uzyskania decyzji płatniczej o przyznanej kwocie bezspornej,
- krok czwarty: CNP polubownie próbuje odzyskać całość odszkodowania, w przypadku odmowy dopłaty pozostałej części należności, sprawę kieruje na drogę postępowania sądowego,
- krok piąty: zapada wyrok zasądzający zwrot całkowitych kosztów naprawy.
Dlaczego warto nam zaufać
- zapewniamy wsparcie i obsługę prawną na najwyższym poziomie,
- dbamy o kompletną i profesjonalnie sporządzoną dokumentację,
- szkolimy doradców ASO,
- oferujemy autorski „szyty na miarę” system DMS odpowiadający za generowanie i obieg dokumentów oraz dostęp do informacji w czasie rzeczywistym z każdego miejsca,
- zapewniamy intuicyjny format DMS, który usprawnia procesy i pozwala pracownikowi BOK na zarejestrowanie nawet 500 szkód miesięcznie,
- egzekwujemy należności od ubezpieczycieli, negocjujemy warunki umów z nimi oraz posiadamy kalkulator stawek kosztowych, co wpływa na wzrost rentowności warsztatu minimum o 15%.
Jeśli zauważycie Państwo brak skuteczności w egzekwowaniu odszkodowań od zakładów ubezpieczeń lub ich zbyt niskie wartości – serdecznie zapraszamy do współpracy.